lørdag 31. januar 2009

It's been a hard day's work

...and I'll be sleeping like a log (fritt etter Beatles)

Ettersom Fame har jobbet bra hele uken var jeg veldig inspirert til å sette igang idag.
Banene var fine, mitt hode var fullt etter Kyra's innlegg på AEG, så jeg var KLAR.
Planen var å jobbe videre med kontra og overganger skritt-galopp-skritt.
Det var bare det at mine planer var ikke helt desamme som Fame sine planer.
Min lille dressurprinsesse hadde fri i går.
Når vi begynte å jobbe, så var hun så fin så.
I ca 3 min.
Siden latet hun som om hun ble skremt av noe, og la deretter inn turboen. Den der hvor medpassasjereren sier "brems, brems" og sjåføren bare later som den ikke hører, smiler lurt og øker farten. Hehe.
Medpassasjereren ble da smågretten, overtok styringen og passet på at at den tidligere sjåføren fikk kjørt seg litt.
Etter at eks-sjåføren hadde blitt litt sliten, så ble det noe bedre avslutting enn begynnelse, men dagens agenda ble videreført til neste økt.

Elin var dårlig, så deretter red jeg Charlie.
Det var deilig, og en stor kontrast sammenlignet med økten med Fame.
Han var fin og myk.
Vi danset gjennom versader og traveer i trav og galopp; jeg satte ham i gang og han bare ble mellom hjelpene og gjorde jobben, lille gull. Overganger og kontra. Tempovekslinger, alt bare var der.
Så utrolig deilig å sitte på en som har det på plass, og er balansert.
Veldig greit for meg å sjekke at jeg ikke er helt på bærtur heller med Lilla Tulleberta-Plingplong.

Så ryddet jeg i Elins skap, hvor hun har Charlies ting.
Der så det ut omtrent som på rommet hennes, uten at jeg trenger å gå inn på nærmere detaljer om det.
Siden var kjerringa sliten.
Jeg tok meg litt snacks, fant frem Sweetheart og mp3-spilleren min og planet ut på kjøkkensofaen med Sweetheart på magen.
Lytter nå på "Agatha Raisin and The Quiche of Death & The Vicious Vet"
Med Penelope Keith i hovedrollen, hvilket bare er en perfekt match.
Duppet litt.
Deilig.

Ingen kommentarer: