lørdag 3. januar 2009

GODT NYTT ÅR!

Ønskes alle :-)
Ryddet unna PCen fra stuen når julepynten kom frem, så bloggen har fått juleferie.
For min del har det vært veldig avslappende og deilig julefeiring i år.
I stresset foran jul så fikk Fame litt ekstra fri. Andrea passet på hestene over julehelgen, hvor vi var i Sverige.
Ellers har vi vært hjemme, så det har blitt tid til noen ekstra turer i flott vintervær. Vi har også hatt en trening for Ingrids venninne Kristin, som jeg håper kan steppe inn til Ingrid blir frisk igjen. Banene er fine, men temperaturen har vært "frisk" som normalt i Sørkedalen rundt nyttår, rundt -13 til -15 grader, på dagen. Det er bare å pakke seg inn...
Elin har slitt med forkjølelse, og den overtok jeg i går. I dag var jeg rimelig dårlig, så Helene tok Fame på tur for meg. Jeg spanderte dagen på sofaen, og så på "Pride and Prejudice" for ? gang. Klarer ikke å gå lei av den boken. Ble irritert forrige dagen når de viste langfilmsversjonen med Keira Knightley. Kan ikke skjønne hvorfor det skal være nødvendig å forandre et så godt grunnmateriale? Nå ble det en Hollywood-versjon med flotte bilder, vakre mennesker og klissete romantikk, ettersom all ironien (som virkelig kan være spiss innimellom) manglet. Som motvekt var jeg derfor nødt til å se om BBC-versjonen, som er knallbra. Tok bare 6 timer (hysj). Har altså ikke gjort noe produktivt i dag unntatt å slippe ut hester og møkke. Fantastisk deilig.
I går var jeg og Elin på en jentetur og spiste thai og gikk på kino.
Vi så på "Australia". For en fantastisk film! En klar 6er. Utrulig vakker, og i tillegg med romantikk, humor og spenning. Løp og se, folkens. Denne skal sees på kino, ikke hjemme...Har lyst å se den en gang til. Wow.

Ingen kommentarer: